Бутинський сільський комунальний дитячий садок «Дзвіночок»

Бутинський сільський комунальний дитячий садок «Дзвіночок»Рисунок18

Рисунок17Гімн дитячого садка

Наш садочок, мов дзвіночок

Весело нас всіх стрічає

Це наш другий дім

У ньому ми зростаєм

Наш садочок, наш садочок –

Це маленький острів очок.

Це казка й правда тут живе

І нас маленький в світ веде.

Тут вчимось ми,

І танцюєм і співаєм.

Свій рідний край

Ми любим й поважаєм.

Самостійність думки, жвавість почуттів, критичність і переконливість доказів, фантазія та цікавість – ось саме у таких напрямках працює, удосконалюється, розвивається, не зупиняється на досягнутому Бутинський дитячий садок «Дзвіночок».

Бере свій історичний початок дитячий садок у 1985 р. Перші кроки були складними. З чого починали? Гуртом обживали наш дім. Будівельники спорудили великий, просторий будинок, але в нього потрібно було вдихнути життя, оформити, обладнати, прикрасити, щоб малята почувались як удома. Історія закладу продовжується і так хочеться, щоб в історії села Бутин, садочок залишив свій слід.

 

Кадровий склад: Директор – Поліщук Марія Петрівна, освіта середня-спеціальна; навчається в Кременецькій ОГПА;Рисунок16

Вихователь – Кравець Тетяна Василівна, освіта середня-спеціальна;

Вихователь – Новіцька Мар’яна  Романівна, освіта повна-вища;

Вихователь – Гуменна Наталія Юріївна, освіта неповна-вища, декретна відпустка;

Вихователь – Слюсарчук Інна Володимирівна, освіта повна-вища, декретна відпустка;

Музичний керівник – Митрога Марина Володимирівна, освіта середня-спеціальна;

Музичний керівник – Коберник Валентина Федорівна, освіта повна-вища.

 

Дитячий садок має свій специфічний уклад: дитина грається, навчається, спить, гуляє, працює, їсть тоді, коли це роблять усі діти. І не їй одній належать іграшки, книжки – ними граються і користуються усі. А тому, часом, доводиться почекати, якщо хочеш взяти якусь іграшку, чи книжку. І тому у нашому садочку ми багато приділяємо уваги культурі взаємин у повсякденному житті, у побуті, в різних випадках діяльності. Набуті дітьми враження, під час прогулянок, екскурсій, закріплюємо на заняттях, у бесідах, а також читаючи художні твори.

Відповідно до програми у закладі створено куточки всебічного розвитку дошкільнят, що дає змогу знайомити дітей з працею дорослих, навчити спілкуванню з людьми. Діти впевнено крокують у світ прекрасного. Знайомство з національною символікою України допомагає дітям усвідомити, що вони є маленькими господарями своєї землі. Дружно живуть діти, мов одна велика сім’я, кожний з дорослих і малих її членів почувається легко і невимушено, кожен несе свої радощі і турботи, як у рідний дім. Все тут роблять гуртом: радіють, засмучуються, приймають рішення і гуртом добиваються успіху.

 

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ДЗВІНОЧОК»

Рисунок15

У мальовничому краю, на околиці села Бутин в оточенні сріблястих ялинок та чудового лісового краєвиду  у 1985 році був побудований Бутинський сільський комунальний заклад дошкільної освіти «Дзвіночок».

Проектна потужність закладу становить 65 місць. На даний час функціонує дві різновікові групи, які відвідують 40 дітей.

Дитячий садок працює за п’ятиденним робочим тижнем з тривалістю робочого дня – 9 годин.

У наявності є та відповідає статусній назві вивіска закладу, печатка, штамп дошкільного закладу.

Основними завданнями закладу дошкільної освіти є:

  • Збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, забезпечення різнобічного розвитку особистості дитини;
  • Вивчення та впровадження у роботу дитсадка сучасних технологій, впровадження у роботу закладу базову програму «Дитина».

Освітні послуги в дошкільному закладі «Дзвіночок» здійснюється на підставі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», « Про охорону дитинства», Положення про дошкільний заклад, наказів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, Правил внутрішнього трудового розпорядку. Мовний режим закладу відповідає законодавству про мову.

Бутинський заклад дошкільної освіти «Дзвіночок» зареєстрований в Тернопільському обласному управлінні статистики, видано довідку про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 01. 08. 2005 р. № 216, ідентифікаційний код 32807640.

Працівники закладу ознайомлені та керуються у своїй роботі нормативно-правовими актами дошкільної освіти.

Типове приміщення Бутинського дитячого садочку дає змогу розташувати кімнати відповідно до вимог Закону України «Про освіту».

На першому поверсі знаходяться: харчоблок, кладові для зберігання продуктів, вестибюль для приймання дітей, ігрова кімната, спальня, вбиральня. На другому поверсі: кабінет директора, методичний кабінет, світлиця, вестибюль для приймання дітей, ігрова кімната, спальня, вбиральня.

У дошкільному закладі створена відповідна матеріальна технічна база для здійснення навчально-виховного процесу.

Приміщення та територія закладу облаштовані згідно «Державних санітарних правил влаштування та утримання дошкільних навчальних закладів». Дотримується належний тепловий режим у приміщеннях проводяться вологе прибирання з використанням миючих засобів. Планово проводяться заміна постільної білизни та рушників.

Садочок потребує придбання ігрового майданчика, оновлення іграшок, заміни 30 вікон, 3 дверей. Через відсутність коштів дане обладнання відсутнє.

Відповідно до «Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного закладу» в садочок закуплено столи та кріселка, які відповідають росту дітей та санітарним нормам.

Заклад забезпечений посібниками та навчально-методичною літературою згідно рекомендацій Міністерство освіти і науки, молоді і спорту України.

Здійснюється передплата періодичних видань: «Джміль» , «Палітра педагога», «Дошкільне виховання».

У дитячому садку виконуються правила техніки безпеки, вимоги життєдіяльності, пожежної безпеки та охорони праці, зроблені відповідні записи та видані відповідні накази.

В наявності є 3 вогнегасники, які перезарядженні у жовтні  2017року.

Згідно вимог обладнано пожежний щит, куточок пожежної безпеки та цивільного захисту.

Бутинський сільський комунальний заклад знаходиться  на утриманні Вишнівецької ОТГ, «Відділ освіти, культури, молоді і спорту» Вишнівецької селищної ради.

Фінансово-господарська діяльність садка здійснюється відповідно до закону України «Про дошкільну освіту» з дотриманням вимог кошторису.

Станом на 2018 рік у закладі навчально-виховну діяльність здійснюють 4 педагогічних працівники, які мають відповідну фахову освіту, 3 обслуговуючого персоналу, 1 – кухар, 2 – помічники вихователя.

 

МЕТОДИЧНА РОБОТА

Педагогічний колектив нашого садочка підвищує свій професійний рівень. Ми вчимося будувати роботу з дітьми таким чином, щоб вони мали свої уявлення з різних галузей знань і розділів програми, виробляючи власні судження, адже поінформованість сучасних дітей надзвичайно висока. Важливо навчити їх застосовувати свої знання в практичному житті. Наші знання це – активна, захоплива діяльність: розумова, мовленнєва, образотворча, яка спонукає малечу замислюватись, розмірковувати, шукати, експериментувати, робити висновки, підходячи до всього творчо.

Рисунок14Рисунок19

27 квітня 2018р. відбулось методичне об’єднання: «Інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників старшого віку». Учасниками були вихователі Бутинського, Старовишнівецького та Вишнівецького ЗДО. Під час роботи методичного об’єднання обговорювалось питання організації пошуково-дослідницької діяльності в закладі дошкільної освіти, зокрема актуальність та значимість пошуково-дослідницької діяльності для пізнавального розвитку дошкільників. Учасники засідання переглянули навчально-розвивальну діяльність природничого напрямку (вихователь Кравець Т.В.), в ході якої продемонстрували дослідницьку роботу. Вихователі мали нагоду оглянути розвивальне середовище групи та відмітили естетику, комфортні умови, які створені вихователями та батьками в групі.

Рисунок13

Вихователь Новіцька М.Р. провела майстер-клас на тему «Експериментування з різними видами матеріалів (вода, пісок, лід, магніт)». Метою було продемонструвати  педагогам проведення деяких видів експерименту з папером, водою, піском, льодом, магнітом в театралізованій формі з дітьми дошкільного віку.

Завдання до майстер-класу які були розглянуті під час роботи:

  1. Показати як можна використовувати досвід дослідницької діяльності дітей за сюжетом казки;
  2. Розробити інтерес до оточуючого світу, здатність ділитися досвідом з іншими людьми;
  3. Виробляти вміння робити висновки в ході проведення кожного досліду.

Під час майстер-класу було продемонстровано досліди з різних тематик з використанням лабораторних матеріалів, а також всі атрибути театралізації для його проведення. Кожен учасник майстер-класу мав можливість провести дослід, визначити властивості матеріалів, зробити власні умовисновки.

Рисунок12

16 травня 2018 р. на базі Збаразького ЗДО №3 “Сонечко” відбувся тренінг з питань впровадження програмно-методичного комплексу “Впевнений старт”. (Тренер Новіцька М.Р.) У тренінгу взяли участь вихователі Вишнівецької ОТГ та Збаразького району. Учасники детально ознайомитися з структурою, змістом та правильним використанням програми та можливостями її реалізації за допомогою розробленого навчально-методичного комплекту «Впевнений старт».У ході тренінгу педагоги опрацювали та отримали роз’яснення щодо використання всіх складових НМК (Книга для вихователя, Книга для дошкільника, Альбом з художньо-творчої діяльності, Книга для батьків та сайт); змоделювали та продемонстрували на основі планування «Книги для вихователя» різні форми роботи з дітьми упродовж дня за певними темами. Педагоги відмітили значні переваги програмно-методичного комплексу «Впевнений старт», зокрема:
зручність у використанні, оскільки Книга для вихователя є головним перспективно-календарним планом роботи з дітьми.

Протягом року проводиться вивчення новинок методичної та наукової літератури. Усі ці заходи удосконалюють фаховий рівень педагогічних працівників.

ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Навчально-виховна діяльність здійснюється на підставі Закону України «Про дошкільну освіту». Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Базової програми розвитку «Дитина». Педагогічний колектив дитячого садка свою роботу направляє на реалізацію таких завдань:

  • Збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, забезпечення різнобічного розвитку особистості дитини;
  • Вивчення та впровадження у роботу сучасних технологій в контексті засад базової програми «Дитина»;
  • Формування еколого-природничої компетентності дошкільників;
  • Забезпечення наступності та перспективності між дошкільним закладом і школою.

Навчально-виховна робота у садочку проводиться згідно режиму

дня, з урахуванням вікових особливостей дітей, спрямована на розвиток творчого потенціалу дитини. Різновікові групи дають змогу спостерігати за дітьми різного віку, виховувати в них чуйність та уважність, турботливе ставлення до молодших дітей. Вихователі використовують у своїй роботі різноманітні засоби і твори дитячої художньої літератури, ілюстрації до книг, музичні твори.

Велика увага приділяється безпеці життєдіяльності дітей, навчанню дітей правильно поводитися на вулиці, у воді, в лісі, з вогнем, ектроприладами. З цією метою упродовж року проводяться бесіди, читання творів, конкурси  та «Тиждені безпеки».

З 27. 11. по 1.12 2017 р. та з 14.05 по 18.05 2018 р. було проведено тематичні «Тижні безпеки» . Метою проведення тижнів безпеки дитини було  поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків; вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я.

Для проведення тижнів безпеки дитини був  розроблений  план проведення.

Основними цілями та завданнями тижня безпеки дитини  були:

-формування  уявлень про елементарні основи безпечної поведінки в побуті;

-ознайомлення дітей з правилами безпечної поведінки з незнайомими людьми вдома і на вулиці,

– систематизування знань дітей про рух транспорту та пішоходів, про частини вулиці правила для пішоходів;

-виховування обережності та обачності у дітей дошкільного віку.

В рамках проведення безпеки і,  були проведені виховні заходи, заняття, конкурси, вікторини,бесіди.

В роботі з  дітьми вирішувались такі завдання:

–         формування знань про правила особистої безпеки;

–         правила пожежної безпеки

–         правила поведінки з незнайомими людьми;

–         правила поведінки на вулиці

–         виховання обережності.

На занятті як і в старшій, так і в молодшій групі «Подорож до країни електрики»  діти не тільки закріпили знання про побутові предмети, їх  значення для людини, а й засвоїли знання про небезпечність цих речей, та правила поводження з ними.

В проведених бесідах «Бабусині пігулки та смачні вітаміни», «Діти і побут» діти мали нагоду ще раз засвоїти правила безпеки в навколишньому середовищі.

Під час моделювання ситуацій «Як я буду діяти», «Правила поведінки з небезпечними предметами» – діти пригадали правила поводження з тваринами, небезпечними предметами , закріпили правила дорожнього руху.

Для батьків були  оформлені наочності у батьківські куточки. Розроблені  поради  і  рекомендації та пам’ятки: «Небезпеки у побуті», «Це повинен знати кожен», «Яким правилам особистої безпеки необхідно навчити дитину»,«Правильне надання першої допомоги».

Тема безпеки життєдіяльності дитини невичерпна, вона не обмежена Тижнем, а повинна звучати постійно.

І ті зерна знань, умінь, навичок,які закладаються сьогодні, обов’язково знадобляться в майбутньому.

Рисунок10Рисунок11Рисунок9

Також вихователі працюють над створенням умов для зростання дитини, як особистості, оволодіння дітьми нормами особистої гігієни і збереження фізичного та психічного здоров’я, критичного ставлення до проявів поганої поведінки та шкідливих звичок. Виховують у дітей почуття національної гідності, любові до природи, до свого краю, народу, держави.

Природнім видом діяльності дошкільнят залишається гра. Велика увага надається ігровим моментам у різних видах діяльності, широко використовуються рухливі та малорухливі ігри, дидактичні та розвивальні. Виготовлені атрибути до даних ігор.

У Базовому компоненті дошкільної освіти України та Державному стандарті початкової загальної освіти проголошено пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти. Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість педагогічного процесу дошкільного закладу і початкової школи. Елементи навчальної діяльності, що формуються в процесі навчання та заняттях у дошкільному закладі, забезпечують успішність їх навчання у школі. Наш дошкільний заклад відвідує школу відповідно до схеми взаємодії між садочком і загальноосвітнім закладом на основі угоди про співпрацю, у якій визначається мета співпраці, права та обов’язки дошкільного закладу і загальноосвітнього навчального закладу.Фізичне та психічне здоров’я дитини – запорука подальшого всебічного розвитку. Заняття з фізичної культури проходять емоційно, діти вивчають вправи на формування правильної постави, спеціальні вправи на попередження плоскостопості, в заключній частині заняття проводяться вправи на відновлення дихання, вихователі слідкують за послідовністю виконання вправ, правильністю постави дітей.

Організовуються дні здоров’я. Вони насичені різноманітними формами: лікувально – профілактичні та гартувальні процедури, фізкультурні свята та розваги, рухливі ігри, заняття з фізкультури, дитячий туризм та самостійна рухова діяльність. Проводяться вони як правило на свіжому повітрі. У дні здоров’я освітня робота пов’язується з темами зорового способу життя та власне здоров’я (читання художньої літератури, бесіди, трудова, ігрова, пізнавальна там самостійна художня діяльності). Програма дня здоров’я передбачає заходи націлені як для всього дошкільного закладу так і на кожну вікову групу окремо.

Самостійна рухова діяльність проводиться з дітьми кожного дня під час ранкового прийому дітей, денної прогулянки. Вона може проводитися як на майданчику так і у приміщенні.

Рисунок8

При організації самостійної рухової діяльності, враховують фізичний розвиток, індивідуальні особливості, та функціональні можливості кожної дитини. Неодмінні умови для проведення це попередня систематична робота з дітьми, мета якої – формування необхідного рухового досвіду, врахування рівня обізнаності про техніку виконання рухів, ігор, формування у неї необхідного рухового досвіду рівня фізичної підготовки та взаємодії між учасниками заходу.
Індивідуальна робота з фіз. виховання проводиться у вільний час групами або індивідуально, як правило у відведений час для самостійної діяльності дітей. Мета роботи – поглиблене ознайомлення та розучування навичок її виконання, усунення будь яких відставань у розвитку фізичних якостей.

Заняття проходять відповідно до вимог програми. Вихователі  у своїй роботі використовують корегуючи вправи для покращення вимови дітей, працюють над збагаченням активного словника дітей, ігрові прийоми навчання дітей на кожному етапі заняття, працюють над подальшим поповненням розвивального середовища згідно вимог навчальної програми.

Рисунок7

В закладі працює гурток «Цікаві шашки» (старша група – Кравець Т.В.) та гурток екологічного спрямування «Природолюб» (молодша група – Новіцька М.Р.). Гуртки працюють 1 раз в тиждень.

Розпочато підготовку до святкування річниці з дня народження Василя Олександровича Сухомлинського. Було створено виставку педагогічної спадщини (оповідання, розповіді, ілюстрації до творів). Розроблено багатофункціональний методичний посібник ЛЕПБУК за творами В. Сухомлинського.Рисунок6

Протягом року були проведені наступні заходи з метою  — розвиватку естетичних почуттів, естетичного ставлення до навколишньої дійсності. Створення  радісного настрою у дітей, зміцнення дитячо-батьківські відносини.

  1. Ігри забавлянки – «Вправні рученята»(молодша група) – метою було поглиблення знань дітей про дитячий фольклор. Ознайомлення із забавлянками, навчити їх промовляти та застосовувати. Розвивати виразність мови, культуру мовлення, супроводжуючи рухами та ігровими діями. Виховувати любов до усної народної творчості; почуття гордості за минуле нашого народу.
  2. Музична розвага – «У бабусі на городі» (молодша група) Мета: створити атмосферу радісного настрою розвивати вміння стежити за діями персонажів стимулювати розвиток рухової активності.
  3. Осіннє свято «Посмішка Леді Осені» (старша група)
  4. «Святий Миколаю – прийди до нас з раю» ( спільна розвага двох груп) – Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із зимовими святами . Виховувати любов до рідного народу, до українських календарних свят. Розвивати творчість , артистичність, музичні здібності дітей, а також уміти спілкуватися з однолітками та дорослими.
  5. «Солодкий Новий рік» (молодша група)
  6. «Казковий Новий Рік» (старша група)
  7. «Батько і мати – два серця гарячих, треба щоб кривди між них не було» – родинне свято (молодша група)
  8. «Родина, родина від батька до сина» – родинне свято (старша група)
  9. «Від садочка до садочка іде наша гаївочка» (старша група) – ЗДО Вишнівецької ОТГ

 

Заплановано на 1 червня 2018 року День захисту дітей – «Щасливі діти живуть в Україні.

14 червня 2018 року випускне свято « Вирушаємо в дорогу – казкове царство знань.

Рисунок5Рисунок4Рисунок3Рисунок2Рисунок1

Наша адреса: 47313, Тернопільська обл., Збаразький р-н., с. Бутин, вул. Нова,8

Україна

Тернопільська обл, Збаразький район, смт. Вишнівець, вул. Грушевського, буд. 6

тел. +38 03550 31263

Графік роботи:

Пн-Пт з 08-00 до 17-15
Сб, Нд: вихідні

vuchnivets.selrada@ukr.net