Податкові новини (ГУ ДПС у Тернопільській області (13.06.2022). Коефіцієнт індексації НГО земель с/г-призначення та інші новини

пн 8840

Задекларувати свої статки громадянам ще не пізно

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що громадяни, які внаслідок запровадження воєнного стану в України, не мали змоги подати декларацію про майновий стан і доходи вчасно, для них подовжено граничний строк подання податкової звітності на 6 місяців після завершення стану війни.

Нагадаємо, що декларуванню підлягають доходи, отримані від осіб, що не є податковими агентами (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів належать доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам, успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини або договору дарування, за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо.

Також задекларувати слід доходи, отримані від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. Це, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також дохід від операцій з цінними паперами, а також необхідно задекларувати іноземні доходи тощо.

Зауважимо, що громадяни, які мають право на податкову знижку за результатами 2021 року, можуть подати декларацію до 31 грудня 2022 року включно.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, окрім угідь

Відповідно до п. п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) базою оподаткування для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку (далі – Оцінка) яких проведено, є їх Оцінка з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до положень ПКУ. Податкові зобов’язань для таких ділянок визначаються із застосуванням відсоткових розмірів ставок земельного податку, граничні межі яких визначено ст. 274 ПКУ.

Для земельних ділянок, Оцінку яких не проведено, у т.ч. для земельних ділянок за межами населених пунктів, які не є землями сільськогосподарського призначення, граничним показником бази оподаткування є одиниця площі ріллі по області та для визначення податкових зобов’язань для таких ділянок застосовуються відсоткові розміри ставок земельного податку, граничні межі яких визначено ст. 277 ПКУ.

Згідно з листом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.01.2022 №6-28-0.222-275/2-22 Оцінка сільськогосподарських земель у 2022 році не індексується. Водночас індексації підлягає (величина коефіцієнта індексації Кф – 1,1) Оцінка земель населених пунктів, у тому числі несільськогосподарського призначення.

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (лист від 11.01.2022 №6-28-0.222-275/2-22), керуючись нормами ст. 289 ПКУ, а також п. 9 підрозд. 6 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, поінформувала про застосування за результатами 2021 року для земель, що не належать до сільськогосподарських угідь коефіцієнта індексації Оцінки земель у розмірі 110 відсотків.

Отже, якщо землі суб’єкта господарювання не належать до сільськогосподарських угідь, то для обчислення податкових зобов’язань з плати за землю на 2022 рік до базової величини Оцінки, що визначена у порядку ст. 277 ПКУ, застосовується величина коефіцієнта індексації – 1,1.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Обов’язкове нарахування мінімальної заробітної плати та утримання з її розміру ПДФО

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до ст. 1 Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон) заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Згідно з ст. 3 Закону мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Гарантії забезпечення мінімальної заробітної плати визначено ст. 3 прим. 1 Закону.

Джерелом коштів на оплату праці працівників госпрозрахункових підприємств є частина доходу та інші кошти, одержані внаслідок їх господарської діяльності (ст. 4 Закону).

Оплата праці працівників підприємства здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються підприємством після виконання зобов’язань щодо оплати праці (ст. 15 Закону).

Статтею 35 Закону передбачено, що контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють:

  • центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю;
  • податкові органи.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з п. 80.1 та п. п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПКУ при наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету контролюючі органи здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків (особи).

Враховуючи те, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то контролюючі органи мають право здійснювати контроль за її нарахуванням, утриманням з її розміру податку на доходи фізичних осіб.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Підприємства та компанії Тернопільщини перерахували 263,7 млн грн податку на прибуток 

Упродовж п’яти місяців 2022 року бізнес Тернопільщини сплатив до Зведеного бюджету України 263,7 млн грн податку на прибуток, що на 32,6 млн грн більше, ніж торік. До державного бюджету суб’єкти господарювання спрямували 236,1 млн грн цього платежу. Місцеві скарбниці отримали 27,6 млн грн податку на прибуток.

До загального фонду зведеного бюджету упродовж січня-травня цього року надійшло 6,2 млн грн частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій, а це на 67 відсотків більше, ніж очікувалося, або 2,5 млн грн додатково. Порівняно з аналогічним минулорічним періодом надходження зросли на 2,6 млн гривень.

У травні підприємства та компанії нашого краю до зведеного бюджету спрямували 66,9 млн грн податку на прибуток, а це на 13,9 млн грн перевищило надходження аналогічного періоду минулого року. До державної казни надійшло 60,1 млн грн цього платежу. Місцеві скарбниці поповнились на 6,8 млн грн податку на прибуток.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Податкова амністія: строки сплати

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.

При виборі декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом: першого платежу – протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації; другого платежу – до 1 листопада 2023 року; третього платежу – до 1 листопада 2024 року.

При поданні декларантом уточнюючої одноразової (спеціальної) добровільної декларації:

  • якщо сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначена в уточнюючій декларації, є меншою за суму збору, сплачену на підставі попередньо поданої одноразової (спеціальної) добровільної декларації, повернення надміру сплаченої суми збору здійснюється у порядку, визначеному статтею 43 Податкового кодексу України;
  • якщо сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначена в уточнюючій декларації, є більшою за суму збору, сплачену на підставі попередньо поданої одноразової (спеціальної) добровільної декларації, декларант, який подав відповідну декларацію, зобов’язаний сплатити суму недоплати збору в розмірі такої різниці протягом 30 календарних днів з дати подання уточнюючої декларації.

У разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, у встановлений цим підрозділом строк одноразова (спеціальна) добровільна декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються передбачені цим підрозділом державні гарантії та звільнення від відповідальності.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області