Податкові новини (ГУ ДПС у Тернопільській області (12.10.2022). Чи є об’єктом оподаткування військовим збором cума грошового забезпечення, отриманого військовослужбовцями

IMG_8078

Акцизний податок: оновлена звітність та зміна ставок пального

Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській начальник управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Тернопільській області Роман Савка під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо оновленої звітності та зміни ставок пального.

Варто мати на увазі, що нещодавно прийнято Закон України від 21 вересня №2618-IX «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо ставок акцизного податку на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану», відповідно до якого змінено ставки акцизного податку.

Найактуальніші запитання прямого зв’язку та відповіді на них пропонуємо вашій увазі.

 

Запитання: Платник акцизного податку не здійснював діяльність у вересні, чи треба звітувати?

Роман САВКА: Так, відповідно до п.49.21 ст.49 Податкового кодексу України платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Податкового кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений Податковим кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.

Варто нагадати, що за серпень 2022 року звітність платники подавали за оновленою формою декларації акцизного податку затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2022 №151 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку».

 

Запитання: Виробники пива, які додатки подають одночасно із декларацією акцизного податку?

Роман САВКА: Перш нагадаю, що з 1 березня 2022 року відповідно до п. п. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 розділу VI Податкового кодексу України змінилися ставка акцизного податку на пиво з 2,78 гривні за 1 літр на 59,82 гривні за 1 літр 100-відсоткового спирту (з урахуванням індексу споживчих цін за 2020 рік – 5 відс.).

Платники акцизного податку – виробники (імпортери в частині маркованої продукції) пива у складі декларації акцизного податку подають до контролюючих органів розділ А «Податкові зобов’язання із спирту етилового та інших спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, пива та продуктів із вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше», додаток 1 «Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції) (крім транспортних засобів), на які встановлено специфічні ставки акцизного податку (крім операцій, визначених підпунктами 213.1.9, 213.1.11, 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Податкового кодексу України)» та додаток 4 «Обороти, що звільняються від оподаткування, оподатковуються за нульовою або за зниженою ставкою» (за необхідності).

 

Запитання: Які діють ставки акцизного податку на пальне на період дії режиму воєнного стану на території України?

Роман САВКА: Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, але не довше ніж до 1 липня 2023 року, Законом України від 21.09.2022 р. №2618-IX встановлені такі ставки акцизного податку на пальне, а саме:

  • Бензини моторні, важкі дистиляти та інші нафтопродукти – 100 євро за 1000 літрів;
  • Скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази – 52 євро за 1000 літрів;
  • Біодизель та його суміші – 100 євро за 1000 літрів;
  • Паливо моторне альтернативне – 100 євро за 1000 літрів.

 

Запитання: Коли треба декларувати податкові зобов’язання при переобладнанні вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль?

Роман САВКА: Датою виникнення податкових зобов’язань у разі здійснення переобладнання вантажного транспортного засобу, який відповідає товарній позиції 8704 згідно УКТ ЗЕД, у легковий автомобіль, що відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожного руху.

 

Запитання: Коли сплачують акцизний податок при переобладнанні з вантажного у легковий транспортний засіб?

Роман САВКА: Акцизний податок сплачується власником такого транспортного засобу не пізніше дати подання документів до органу, що здійснює державну реєстрацію транспортних засобів, для реєстрації або перереєстрації такого транспортного засобу.

 

Запитання: Які терміни подання Декларації акцизного податку платниками акцизного податку з транспортних засобів?

Роман САВКА: Платники акцизного податку з транспортних засобів подають не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою та порядком, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. №14.

Платники акцизного податку з транспортних засобів заповнюють розділ Г Декларації та додаток 13 до Декларації.

 

Запитання: Як оподатковують операції з ввезення на митну територію України броньованих автомобілів, кінцевим отримувачем яких є правоохоронні органи, Міністерство оборони України, Збройні Сили України та інші військові формування?

Роман САВКА: Тимчасово, на період  здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії проти України, відповідно до законодавства операції з ввезення на митну територію України броньованих автомобілів для Міністерства оборони України, Збройних Сил України та інших військових формувань  звільняються від оподаткування.

Слава Україні!
З повагою, сектор інформаційної взаємодії 
Головного управління ДПС у Тернопільській області.

 

Помилку допущено при заповненні скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної: можливість виправлення

Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Скарга) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок).

Скарга подається платником ПДВ в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557.

Після отримання ДПС Скарги та надсилання платнику першої квитанції, здійснюється перевірка даних Скарги, які визначені п. 10 Порядку (за виключенням інформації про причини незгоди платника податку з рішенням комісії регіонального рівня; вимог платника податку, який подає скаргу), на відповідність даним ДПС.

У випадку виявлення розбіжностей платнику направляється друга квитанція з повідомленням про помилки.

Після їх усунення та в межах передбаченого п. 3 Порядку строку платник податку повторно направляє до ДПС Скаргу з додатками. Якщо розбіжності відсутні – Скарга реєструється в ДПС.

Крім того, якщо після реєстрації Скарги в ДПС платник виявив помилку в даних, по яким не проводиться автоматизована перевірка, то він може надіслати заяву про відкликання Скарги. Відповідно до п. 13 Порядку, у разі коли до прийняття рішення комісією центрального рівня надійшла заява платника податку про відкликання Скарги (додаток 2), така Скарга залишається без розгляду, а платнику податку в автоматичному режимі надсилається відповідна квитанція. Така квитанція є підтвердженням залишення Скарги без розгляду.

Надалі платник має право повторно подати Скаргу до комісії центрального рівня з урахуванням законодавчо встановлених строків.

При цьому відповідно до п. 52 прим. 8 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема ст. 56 ПКУ (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених ст. 56 ПКУ.

3 першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), перебіг строків, які зупинялися відповідно до цього пункту, продовжується з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.

Водночас п. п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:

  • дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в ЄРПН, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, сплати податків та зборів платниками податків;
  • строків проведення камеральних перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, визначення грошових зобов’язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення за результатами камеральних перевірок, нарахування пені;
  • строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, додаткових надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення, адміністративного арешту майна за результатами фактичних перевірок.
Сектор інформаційної взаємодії 
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

РРО/ПРРО: продаж товару з частковою оплатою чи розстрочення платежу

При продажу товарів з оплатою декількома платежами (передплата і післяплата; часткова оплата з подальшим розстроченням платежу тощо) продавець повинен оформити і видати окремий фіскальний чек на кожну розрахункову операцію за умови прийняття готівки чи платіжних карток від покупця.

За умови оплати покупцем коштів на поточний рахунок продавця (за реквізитами у форматі IBAN) реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) /програмний РРО може не застосовуватись.

При застосуванні різних способів оплати, наприклад, один платіж на поточний рахунок продавця за реквізитами у форматі IBAN, а інший – готівкою, обов’язковим є видача фіскального чека саме на розрахункову операцію (в цьому випадку – на приймання готівки).

У програмному рішенні «ПРРО Каса», яке надається Державною податковою службою на безоплатній основі, на даний час не реалізовано можливість проведення попередньої (авансової) оплати за товар та реалізацію товару з відстроченням платежу.

Сектор інформаційної взаємодії 
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Тернополяни отримали 67829 адміністративних послуг від податкової

Упродовж січня-вересня 2022 року фахівці структурних підрозділів Головного управління ДПС у Тернопільській області надали 67829 адміністративних послуг. До того ж підрозділом податкових сервісів та ДПІ надано 46869 адміністративних послуг із загальної кількості.

Найчастіше зверталися платники, щоб скористатися послугою з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Таку послугу отримали 32804 жителі краю. Трохи менше тернополян звернулися, аби отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Цією послугою скористалися 8115 осіб. Також актуальними залишились послуги щодо отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та реєстрації платником єдиного податку. Такі послуги отримали відповідно 7886 та 5639 осіб.

Сектор інформаційної взаємодії 
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Чи є об’єктом оподаткування військовим збором cума грошового забезпечення, отриманого військовослужбовцями

Сума грошового забезпечення, отриманого військовослужбовцями у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби (крім військовослужбовців строкової служби, у тому числі осіб, що проходять альтернативну службу у вигляді грошового забезпечення), є об’єктом оподаткування військовим збором та оподатковується за ставкою 1,5 відсотка.

Водночас тимчасово, на період проведення антитерористичної операції (далі – АТО) та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об’єднаних сил (далі – ООС), не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення працівників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі в АТО та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення ООС.

У період дії правового режиму воєнного стану не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі в здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії росії.

Порядок підтвердження статусу зазначених осіб з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором визначається Кабінетом Міністрів України.

Сектор інформаційної взаємодії 
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Чи заповнюють поля розрахункових документів, які містять інформацію щодо ПДВ та/або акцизного податку, суб’єкти господарювання, які не є платниками ПДВ чи акцизного податку?

Форми розрахункових документів встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13, у вигляді уніфікованих таблиць, що містять окремі визначені поля, а зміст розрахункового документу передає інформація, що повинна зазначатись платниками податків у встановленому формою вигляді, у встановленому формою полі – та є реквізитами розрахункових документів.

Сама по собі форма та зміст розрахункових документів не вимагає від платників податків виконання жодних додаткових обов’язків щодо адміністрування податків та/або зборів. Але виключення окремих полів з форми чеку, у випадку відсутності обов’язку у платника їх заповнювати, є нелогічним. Тим більше, що у разі відсутності певних даних, не залежно від обов’язковості їх занесення до форми чеку, інформація у відповідному полі чеку не заповнюється.

Водночас відсутність обов’язкових реквізитів розрахункових документів, за умови наявності інформації та відповідно до обов’язку платника податків заповнити інформацією відповідні поля форми чеку, будуть призводити до визнання таких розрахункових документів невідповідними.

Враховуючи вищевикладене, заповнення полів форми розрахункових документів є обов’язковим лише за умови наявності у платника податків інформації, яка безпосередньо пов’язана з ним і відповідає змісту розрахункового документу, що формується. Наприклад:

  • не заповнюють поля для платників ПДВ платники, що не є платниками цього податку, альтернативний спосіб заповнення «Без ПДВ»;
  • не заповнюють поля для акцизного податку платники, що не є платниками цього податку, альтернативний спосіб заповнення «Без АП»;
  • не заповнюють поле код УКТ ЗЕД по товарах, що не є підакцизними.

При цьому наведені приклади не є виключними.

Сектор інформаційної взаємодії 
Головного управління ДПС у Тернопільській області