Податкові новини (ГУ ДПС у Тернопільській області (20.01.2023). Пальне для заправлення електрогенераторної установки: чи необхідно ліцензію на зберігання пального

Фото_ГЛ

Акцизний податок: актуальні питання сьогодення

Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області начальник управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Тернопільській області Роман Савка під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо актуальних питань акцизного податку.

Найактуальніші запитання прямого зв’язку та відповіді на них пропонуємо вашій увазі.

 

Запитання: Є в користуванні електрогенераторна установка. Чи треба ліцензію на право зберігання пального, яке споживається для заправлення?

Роман САВКА: Відповідно до Закону України від 13 грудня 2022 року №2836 «Про внесення  змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприйняття відновлення енергетичної інфраструктури України» на період дії воєнного стану суб’єкт має право зберігати пальне, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі до 2000 літрів на кожному об’єкті, без наявності відповідної ліцензії.

 

Запитання: Які документи необхідно подати та до якого контролюючого органу, щоб зберігати пальне для використання у електрогенераторній установці?

Роман САВКА: Зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб’єктом господарювання  на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального до територіальних органів ГУ ДПС України за місцем зберігання пального.

 

Запитання: Які відомості треба зазначати у декларації власником електрогенераторної установки?

Роман САВКА: У декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального зазначаються відомості про:

  • для юридичної особи – організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактний номер телефону, адреса електронної пошти, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або його уповноваженого представника;
  • для фізичної особи – підприємця – прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта громадянина України, місце проживання, контактний номер телефону, адреса електронної пошти);
  • загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.

 

Запитання: Як подати декларацію про провадження господарської діяльності із зберігання пального в період воєнного стану на території України?

Роман САВКА: Декларація може бути подана у довільній формі за вибором суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) нарочно, поштою або в електронному вигляді, в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.

 

Запитання: З якого моменту набувається право на зберігання пального в генераторах без отримання дозвільних документів?

Роман САВКА: Право на зберігання пального, яке споживається для заправлення генератора в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті набувається з моменту подання декларації до ДПС за місцем зберігання пального.

 

Запитання: Яку передбачено відповідальність при встановлені факту зберігання суб’єктами господарювання пального в обсягах понад 2000 літрів без отримання ліцензії та за відсутності належним чином поданої декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального до податкового органу?

Роман САВКА: Якщо в період дії воєнного стану на території України та протягом тридцятиденного строку з дня його припинення або скасування контролюючим органом буде виявлено факти зберігання суб’єктом господарювання пального в обсягах понад 2000 літрів без отримання ліцензії та за відсутності належним чином поданої декларації, то до такого суб’єкта господарювання застосовується відповідальність, яка передбачена статтею 17 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» за здійснення зберігання пального без ліцензії у розмірі 500 000 гривень.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

За І квартал 2023 року необхідно звітувати за новою формою декларації з туристичного збору

Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.2022 №403 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з туристичного збору» зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2022 №446 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 30 листопада 2022 року № 403» (далі – Накази №403, №446) затверджено нову форму Податкової декларації з туристичного збору (далі – Декларація).

Основні зміни, що містяться у новій формі Декларації:

  • на забезпечення виконання Указу Президента України від 29 квітня 2021 року №180/2021 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 квітня 2021 року «Про заходи державної регіональної політики на підтримку децентралізації влади» нова форма Декларації передбачає можливість зазначити код Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) замість коду за КОАТУУ (рядок 2 додатка до Декларації);
  • на забезпечення положень п. п. 49.18.8 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України для можливості надання Декларації за податковий (звітний) період, на який припадає дата ліквідації чи реорганізації, що не співпадає з квартальними термінами подання податкової звітності, у Декларації передбачена відмітка про ліквідацію/реорганізацію податкового агента з туристичного збору.

Нова форма Декларації застосовується з 01.04.2023 та вперше подається за звітний період – І квартал 2023 року.

Накази №403, №446 розміщені на вебпорталі ДПС у розділі «Законодавство/Податки, збори, платежі/Місцеві збори/Туристичний збір/Нормативно-правові акти».

Форма Декларації у редакції Наказу №403 зі змінами, внесеними Наказом №446, розміщена у розділі «Законодавство/Податки, збори, платежі/Місцеві збори/Туристичний збір/Форми звітності» за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/mistsevi-zbori/turistichniy-zbir/formi-zvitnosti/.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Наявна готівка в національній та іноземній валютах: право одноразового (спеціального) добровільного декларування

Відповідно до п. п. «г» п. 5 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктами декларування не можуть бути, зокрема, кошти в національній та іноземній валютах, які на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) перебувають у готівковій формі.

Разом з тим, п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі – спеціальні рахунки) до подання Декларації.

Декларант з метою забезпечення виконання положень п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ звертається до банку для відкриття спеціального рахунку. Порядок відкриття, закриття, зарахування коштів на спеціальний рахунок і здійснення контролю за операціями за таким рахунком встановлюються Національним банком України.

Таким чином, декларант, який бажає задекларувати кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі, повинен до подання Декларації розмістити такі кошти на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Пальне для заправлення електрогенераторної установки: чи необхідно ліцензію на зберігання пального

Відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №481) зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Водночас ст. 18 Закону №481 встановлено, що на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування:

суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі до 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адміністративних послуг);

зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на підставі безоплатного подання до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального.

Право на зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, набувається з моменту подання декларації до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Податок на нерухомість: виправлення помилки у звітності після граничного терміну подання

Відповідно до п. п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування Податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація), за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

При уточненні податкових зобов’язань протягом року (після граничного терміну подання Декларації) у комірці «уточнююча» рядка 1 заголовної частини Декларації, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 10.11.2022 №371), проставляється відмітка «Х».

При одночасному коригуванні податкового зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо невірно (помилково) вказано код типу об’єкта нерухомості (загальну площу, ставку податку, або суми пільги тощо), як по житловій, так і нежитловій нерухомості платнику необхідно подати одну уточнюючу Декларацію з окремими уточнюючими розрахунками для об’єктів житлової (додаток 1) та нежитлової (додаток 2) нерухомості.

Наприклад, для уточнення показників Декларації по житловій нерухомості:

  • у розділі І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 1 до Декларації заповнюється виправлена (правильна) інформація;
  • у розділі ІІ «Уточнення податкового зобов’язання» додатка 1 до Декларації:
  • у рядку 4 зазначається сума податкового зобов’язання з рядка 3 додатка 1 до Декларації, що уточнюється;
  • рядок 5 заповнюється у випадку, якщо в результаті виправлення помилки виникла недоплата. У рядку 5 зазначається сума нарахованих до збільшення податкових зобов’язань, яка обчислюється за формулою: рядок 3 – рядок 4. Показник рядка 5 додатка 1 переноситься до рядка 5.2 табличної частини Декларації;
  • рядок 5.1 заповнюється тільки у Деклараціях, у яких у рядках 1.1, 1.2 та рядку 5 розд. ІІ додатка 1 зазначено поточний рік (вказується сума нарахування до збільшення податкового зобов’язання у зв’язку зі змінами об’єкта оподаткування та/або бази оподаткування (на підставі даних, внесених до відповідних державних реєстрів) при поданні Декларації після закінчення граничного строку подання, але з урахуванням норм абзацу другого п. п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ);
  • у рядку 5.2 зазначається сума нарахованих до збільшення податкових зобов’язань, яка обчислюється за формулою: рядок 5 – рядок 5.1;
  • рядок 6 заповнюється у випадку, якщо в результаті виправлення помилки виникла переплата. У рядку 6 зазначається сума нарахованих до зменшення податкових зобов’язань, яка обчислюється за формулою: рядок 4 – рядок 3. Показник рядка 6 додатка 1 переноситься до рядка 5.3 табличної частини Декларації;
  • рядок 7 заповнюється, якщо заповнено рядок 5.2. У рядку 7 зазначається розмір штрафної санкції (у гривнях із копійками), що розраховується за формулою: (графи з 4 по 7 рядка 5.2) х 3 відс. або 5 відс. (якщо сума недоплати визначена Декларацією з відміткою «звітна», «звітна нова» – застосовується штраф у розмірі 5 відс., якщо з відміткою «уточнююча» – у розмірі 3 відсотків). Показник рядка 7 додатка 1 переноситься до рядка 5.4 табличної частини Декларації;
  • у рядку 8 зазначається сума пені, нарахована на суму недоплати зобов’язання (у гривнях із копійками) відповідно до п. п. 129.1.3 п. 129.1 та абзацу третього п. 129.4 ст. 129 глави 12 розд. ІІ ПКУ. Показник рядка 8 додатка 1 переноситься до рядка 5.5 табличної частини Декларації.

Аналогічно заповнюються уточнюючий додаток 2 до Декларації для об’єктів нежитлової нерухомості. При цьому:

  • показник рядка 5 додатка 2 переноситься до рядка 6.2 табличної частини Декларації,
  • показник рядка 6 додатка 2 переноситься до рядка 6.3 табличної частини Декларації;
  • показник рядка 7 додатка 2 переноситься до рядка 6.4 табличної частини Декларації;
  • показник рядка 8 додатка 2 переноситься до рядка 6.5 табличної частини Декларації.

При коригуванні податкового зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, лише по житловій чи нежитловій нерухомості заповнюється один уточнюючий розрахунок/додаток, показники якого переносяться до Декларації.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Торік свої доходи задекларували понад 10 тисяч жителів Тернопілля 

Свій конституційний обов’язок щодо декларування доходів упродовж 2022 року виконали 10624 жителів Тернопілля. Із  загальної кількості декларацій 5737 подано громадянами, які зобов’язані були задекларувати свої доходи, 4887 – громадянами, які  виявили  бажання скористатись правом на податкову знижку. Загалом декларанти заявили про отримання 846,3 млн грн доходу.

Загальна сума самостійно нарахованих податкових зобов’язань склала 40,3 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 6,6 млн грн військового збору.

Найчастіше декларанти заявляли про отримання доходів за договорами спадщини та дарування та продажу рухомого чи нерухомого майна. Так, громадяни подали 1353 декларацій про отримання спадщини та 571 – про дарування та продаж рухомого чи нерухомого майна. Вони заявили про отримання відповідно 170 млн грн та 34,4 млн грн доходів.

Про отримання доходів від здачі в найм майна на суму 10,7 млн грн інформували 219 жителів краю. Доходи, отримані від незалежної професійної діяльності, задекларували 300 осіб на суму 35,5 млн гривень.

Ще 258 декларантів повідомили про отримання 180,5 млн грн іноземних доходів. Найбільшу суму податку на доходи фізичних осіб, а це 18,3 млн грн, визначили саме громадяни, які отримували іноземні доходи.

Серед найбільших до сплати сум податку на доходи фізичних осіб визначили також:

  • – громадяни, які отримали подарунки та спадщину – 8,4 млн грн;
  • – громадяни, які отримали доходи від незалежної професійної діяльності – 6,4 млн грн;
  • – громадяни, які отримали доходи від інвестицій – 3,3 млн гривень.

Варто нагадати, що з січня 2023 року вже стартувала деклараційна кампанія. Відтак громадяни, які у 2022 році отримували доходи, з яких податок не сплачувався, зобов’язані задекларувати їх до 1 травня.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області