Online-сервіси Міністерства юстиції України. Як це працює?

З метою оптимізації процесу надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану у всіх відділах ДРАЦС Тернопільської області запроваджено механізм подання фізичними особами заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет з використанням веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

За допомогою веб-порталу громадяни мають можливість в електронній формі подати до будь-якого відділу ДРАЦС, не виходячи з дому:

  • заяву у сфері державної реєстрації актів цивільного стану з питань державної реєстрації:
  • оплатити з використанням платіжних систем у режимі он-лайн послуги відділів державної реєстрації актів цивільного стану;
  • здійснити попередній запис на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних для громадян дати та часу;
  • отримати консультації працівників відділів державної реєстрації актів цивільного стану за результатами розгляду надісланих через веб-портал заяв або звернень.

За результатами моніторингу, у березні 2019 року 77 осіб скористалися можливістю подання заяви про реєстрацію актів цивільного стану в режимі он-лайн.

Продовженням ініціативи запровадження он-лайн сервісів є Он-лайн будинок юстиції.

Он-лайн будинок юстиції – це повністю прозора автоматизована система, яка забезпечує отримання послуг без контакту з представниками влади. Сервіси надаються в електронному режимі.

За допомогою цього сайту є можливість отримати повторні документи про державну реєстрацію актів цивільного стану: свідоцтва про народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть, зміну імені, а також – відповідні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Користуватися Он-лайн будинком юстиції можуть всі без винятку громадяни з будь-якої  точки світу, адже у нас діє принцип екстериторіальності. Єдина необхідна умова – наявність Інтернету. При цьому інтерфейс розроблений таким чином, щоб не висувати значних вимог до якості мережі.

На порталі сервісу можна знайти інструкцію з отримання кожної запропонованої послуги, а також – залишити відгук.

Окрім вищезгаданих сервісів, українці також можуть отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту, зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис.

На порталі Он-лайн будинку юстиції реалізовано соціальний ліфт, завдяки якому на роботу до органів юстиції громадяни зможуть потрапити без зв’язків, відповідно до своїх знань, умінь і навичок.

Однак Міністерство юстиції України не зупиняється на досягнутому та розробило законопроект, за допомогою якого батьки малюків, скориставшись послугою «Е-малятко», через мережу Інтернет зможуть отримати пакет необхідних документів щодо реєстрації народженої дитини.

Послуга «Електронне малятко» допоможе кожній українській родині пришвидшити оформлення документів, пов’язаних з народженням дитини, оскільки включатиме:

  • видачу свідоцтв про народження;
  • реєстрацію місця проживання;
  • призначення допомоги при народженні;
  • реєстрацію дитини в системі охорони здоров’я;
  • реєстрацію дитини в реєстрі платників податків;
  • видачу посвідчень багатодітної родини.

Залишилося лише, щоб даний законопроект схвалили народні депутати України. Якщо депутати оперативно проголосують за цей законопроект, Уряд зможе його імплементувати вже цього року.

Кохайтеся, народжуйте, реєструйте бізнес, а про документи подбає Мін’юст.

 

Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області